En el món de l’externalització logística per a empreses és una manera rendible i eficient d’obtenir els resultats de lliurament desitjats. No obstant això, cal prendre decisions. Necessita un operador de Logística de tercers (3PL) o de 4a Part (4PL)? I quina és la diferència entre els operadors logístics 3PL i 4PL? Continua llegint per a saber més…
Classificació de logística
La logística és l’organització detallada i implementació d’una operació, la qual cosa significa que és el procés general d’administració de recursos, organització de l’emmagatzematge i transport de mercaderies a la seva destinació final.
La gestió de la logística implica la identificació de possibles proveïdors i distribuïdors i la determinació de la seva accessibilitat i eficàcia. Els tipus de logística inclouen entrada, sortida i inversió, amb elements bàsics que abasten emmagatzematge, emmagatzematge i manipulació de materials, embalatge, inventari, transport, informació i control.
Característiques de 3PL
En termes bàsics, un operador de logística 3PL s’encarregarà dels seus enviaments, incloent la recepció, manipulació, emmagatzematge i lliurament dels seus productes. El magatzematge es pot proporcionar juntament amb l’embalatge i la gestió de l’inventari si és necessari. I l’aspecte gerencial del negoci en si mateix roman principalment a les seves mans.
Un 3PL li oferirà els seus propis serveis logístics directament, la qual cosa significa que tots els serveis contractats seran proveïts dels seus propis recursos. La logística de tercers és més adequada per a petites i mitjanes empreses, centrant-se en operacions diàries i transaccions puntuals.
Observi alguns serveis prestats per 3PL:
- Emmagatzematge i administració d’inventari
- Solucions informàtiques
- Recollida i embalatge de la mercaderia
- Corretatge de duanes i atraqui
- Gestió de contractes
- Reexpedició de càrregues
Avantatges de 3PL
Un proveïdor de logística de tercers li donaria:
- Una solució assequible per a la seva petita empresa amb comandes en ràpida expansió
- La capacitat d’estalviar temps i diners
- Models de logística de resposta
- La descentralització que redueix en gran manera el risc potencial
- Possibilitats d’enviament i distribució local i internacional
- Control de retorns
- Embalatge i emmagatzematge
- Augmentar la velocitat de distribució
- Proporcionar múltiples ubicacions d’emmagatzematge
Desavantatges de 3PL
Els desavantatges de 3PL inclouen:
- El proveïdor de serveis no es fa amo dels béns que s’envien
- Funciona car si les comandes són baixes
- Adequació limitada per a petites i mitjanes empreses
- Es restringeix el control de l’inventari, l’experiència i el compliment dels clients
4PL definició
Un operador logístic 4PL serà un únic soci, responsable d’obtenir les millors solucions de cadena de subministrament per a vostè. Això implica avaluar, dissenyar, mesurar i executar l’operació. 3PL, 4PL logística ofereixen totes les mateixes coses amb el proveïdor de logística 4PL també proporcionant la gestió i el control de la cadena de subministrament, així com prenent decisions de gestió.
La logística de 4PL és més adequada per a empreses mitjanes i grans, que funcionen a nivells d’optimització i integració. I poden coordinar eficaçment les activitats d’un proveïdor de logística de tercers.
El 4PL actua com a enllaç entre els múltiples proveïdors de serveis i vostè, supervisant l’organització de tota la cadena de subministrament per als fabricants i majoristes. Vegi una gamma de serveis proporcionats per la logística 4PL aquí:
- Estratègies de proveïment i logística de noli
- Consultoria, planificació empresarial i administració de projectes
- Anàlisis de les despeses de transport, la utilització de la capacitat i el rendiment del transportista
- Coordinació de bases de proveïdors en diferents ubicacions geogràfiques
- Anàlisis i dissenys de xarxes
- Planificació i gestió de l’inventari
- Muntatge i combinació de recursos i tecnologia amb proveïdors de serveis complementaris
Avantatges de 4PL
Algunes dels avantatges de 4PL inclouen:
- Outsourcing de tota la logística a professionals de tercers perquè pugui concentrar-se en el seu negoci
- Oferir suport operacional únic
- Crear la cadena de subministrament més rendible perquè pugui millorar el seu marge de guany
- Proporcionar un únic punt de contacte per a tots els involucrats en la cadena de subministrament
Desavantatges de 4PL
Com en tots els models de negoci, els serveis també tenen desavantatges. Els contres de 4PL són:
- Vostè té un control mínim sobre els processos logístics i el seu compliment
- Per a les petites empreses i noves, el cost pot ser massa prohibitiu.
En conclusió
Ara vostè entén la diferència entre l’operador logístic 3PL i 4PL pot fer una elecció informada sobre el servei que millor s’adapti a vostè. Això pot estar determinat en última instància per quant control desitja tenir i quant temps està disposat a invertir.
Ha de tenir en compte que un proveïdor de 3PL s’encarregarà del moviment de les accions i l’emmagatzematge, però deixarà l’administració al seu càrrec. Si un 3PL no ofereix un servei en particular, és més que probable que el remeti a un altre proveïdor de serveis amb el qual tenen un acord prèviament establert.
Depenent dels seus recursos i del seu coneixement sobre documentació legal i les assegurances, aquesta pot ser una forma positiva de fer-ho.
Un proveïdor 4PL s’encarregarà de tot el procés i prendrà el control total de totes les operacions logístiques sense que vostè tingui dret a opinar, a més de complir amb els termes del seu contracte. Quan un 4PL gestiona la teva cadena de subministrament i creu que un servei és beneficiós, aquest servei es garantirà, independentment de si el servei és ofert per ells mateixos o ha de ser externalitzat. Si estàs content amb això, llavors la decisió és fàcil.