Què és l’embalatge? La definició d’embalatge és el procés de proporcionar una coberta protectora a un producte d’una manera que el protegeixi durant la manipulació, l’emmagatzematge i el transport alhora que ofereix informació essencial sobre el contingut del paquet en si.
L’embalatge és crucial per al moviment i l’arribada de mercaderies en perfectes condicions a la destinació final. Els factors que afecten l’embalatge inclouen la naturalesa del producte i la seva sensibilitat, el sistema de manipulació de materials a què se sotmetrà el producte i la distància que recorrerà el producte.
Tipus d’embalatge
Els materials d’embalatge es classifiquen com a interns o externs:
Embalatge intern
Aquests són materials que s’utilitzen per protegir els articles dins de la caixa, proporcionant seguretat addicional per absorbir els cops. Els tipus d’embalatge utilitzats poden incloure plàstic de bombolles, paper arrugat, grànuls d’escuma, escuma de poliestirè i bosses d’aire. Les alternatives cobreixen vidre, cautxús, blíster i tèxtils.
Embalatge extern
Les caixes per a embalatge són simplement caixes d’embalatge o caixes grans i fortes que es fan servir per transportar mercaderies de forma segura. Altres embalatges externs inclouen materials corrugats per a articles pesats com electrodomèstics, i per a articles més lleugers encoixinats i bosses. La tecnologia moderna utilitza un embalatge de 360 graus per envoltar els contenidors i es fa servir per embolicar, cobrir i protegir els productes.
La importància d’un embalatge adequat
L’embalatge s’ha convertit en una part important del producte en si, amb decisions que afecten la producció i la distribució. L’embalatge és una subdivisió de la funció d’embalatge dins de la comercialització, i el contingut del paquet pot ser premesurat, prepesat i preensamblat abans de ser col·locat en caixes, cartrons, ampolles, flascons o caixes especialment dissenyats per a una distribució efectiva.
Els objectius del packaging
L’embalatge es fa per protegir el producte assegurant que arribi en perfectes condicions a la destinació final. L’embalatge de la manera correcta aïlla els articles de la vibració, els canvis de temperatura, la compressió i els cops. També evita trencaments, pèrdues, i en gran mesura, robatoris.
L’embalatge adequat també garanteix un maneig convenient i efectiu durant el transport i la distribució. Per raons econòmiques, els objectes petits es poden ajuntar en un sol paquet, cosa que resulta en un menor maneig físic. Un bon embalatge també pot reflectir avantatges promocionals en recolzar i reforçar les identitats de marca de les empreses.
Directrius d’embalatge
Les directrius d’envasat d’empreses d’embalatge de renom ofereixen els consells següents per mantenir els paquets segurs:
- L’embalatge seleccionat ha de ser adequat per a la mida i el pes de les mercaderies que es transporten.
- Els articles s’han d’embalar utilitzant un embalatge intern adequat que garanteixi que no hi hagi moviment.
- Els articles elèctrics s’han d’empacar utilitzant un embalatge rígid i gruixut.
- Els articles fràgils han d’estar embalats adequadament per evitar danys durant el transport.
- Els instruments musicals s’han de col·locar en un estoig dur.
Segellat i etiquetatge de paquets
Els diferents tipus de paquets requereixen diferents formes de segellat. Per exemple, les bosses de poliuretà tenen els seus propis envasos individuals, però els cartons i caixes han de segellar-se amb plàstic o cinta de cartró reforçada. No utilitzeu corretges o cordes, ja que poden causar compressions que causin danys al contingut.
Un mètode de segellat comú es coneix com el mètode de cinta H que impedeix que les solapes de les caixes s’obrin durant el lliurament. Cal aplicar tires de cinta adhesiva al centre i les vores de totes les costures per mantenir-les lligades. Utilitzeu cinta addicional per a les caixes que contenen articles més pesats.
Heu d’indicar clarament l’adreça i incloure números de contacte. Si heu imprès les vostres etiquetes, assegureu-vos que les etiquetes amb codis de barres siguin fàcilment accessibles. És una bona idea posar etiquetes en un sobre de plàstic transparent i adjuntar-lo al paquet i lligar una segona etiqueta a l’interior per a més seguretat.
Escriviu el vostre propi nom i adreça a l’interior i l’exterior del paquet com l’adreça de devolució en cas que hi hagi alguna consulta durant el trànsit.
Packaging en màrqueting internacional
El factor bàsic de l’embalatge de transport en el màrqueting global és garantir que les mercaderies arribin de manera segura a la destinació. Un bon embalatge és vital, ja sigui que estiguin assegurats o no. El tipus d’embalatge que farà que els productes es lliurin en perfectes condicions depèn del següent:
- El producte en si.
- Durada del viatge.
- El clima de la destinació.
- Manera de manipulació de la mercaderia.
- Qualsevol restricció especificada per l’importador o l’exportador.
- Disposicions legals obligatòries.
Per a destinacions internacionals, heu d’incloure un número de telèfon local i un número de telèfon mòbil. Els números de telèfon del remitent i del destinatari han d’estar escrits a la declaració de duanes, i si esteu enviant un paquet a una destinació no pertanyent a la UE, el contingut s’haurà de declarar juntament amb el valor també a la declaració de duanes.
Una empresa de confiança de packaging internacional proporcionarà:
- Selecció dels materials d’embalatge adequats.
- Protecció del producte contra robatori, trencament, contaminació i degradació.
- Etiquetatge clarament mostrat.
- Una garantia econòmica.
- Una garantia d’adaptabilitat per contenir qualsevol producte a partir de sòlids o de líquids.
- Un concepte d’embalatge ecològic per ajudar a frenar la contaminació ambiental.
Descarrega la nostra guia d’embalatge
[contact-form-7 id=”5837″ title=”Download Pdf CA”]