Montnegre 18-24, 08029 Barcelona
Sugranyes 4, local 1, 08029 Barcelona
Azcona 58, 28028 Madrid

Quan s’envien mercaderies internacionalment per via aèria, marítima o terrestre, han de passar per les duanes. Aquest procediment permet que les mercaderies entrin o surtin legalment d’un país. Quan es despatxa l’enviament, després de la presentació de la documentació necessària que confirmi el pagament de drets de duana, es pot processar l’enviament.

Continua llegint per a saber més…

El procés de despatx de duana

El despatx de duanes és obligatori i el despatx d’exportació o importació ha d’adquirir-se abans que qualsevol càrrega pugui sortir del port o aeroport d’origen o ser lliurada a la seva destinació final.

Un funcionari de duanes revisarà els documents d’enviament per a verificar que tot estigui en ordre. Depenent del valor i tipus de béns, el funcionari verificarà si s’han pagat impostos i drets. Si no, l’enviament es marcarà com DDU (Impost de lliurament no pagat) i no s’alliberarà fins que s’hagin pagat tots els impostos i drets.

Aquests càrrecs es poden sumar ràpidament i es remetran a un agent de duanes independent per a cobrar la suma requerida. Una vegada que es confirmi que el DPP (delivery duty paid) pendent ha estat liquidat íntegrament, el seu enviament serà alliberat per a continuar fins al seu destí final.

Documentació d’exportació

Els documents necessaris per al despatx de duanes inclouen:

  • Ordre de compra del comprador
  • Una factura comercial
  • Packing list
  • Factura d’enviament
  • Coneixement d’embarcament o facturació aèria
  • Certificació d’origen
  • Qualsevol altra documentació específica que es requereixi de conformitat amb les reglamentacions dels països exportadors

Documentació d’importació

Els documents requerits per al despatx de duanes inclouen:

  • Ordre de compra del comprador
  • Factura de venda del proveïdor
  • Factura d’entrada
  • Coneixement d’embarcament o facturació aèria
  • Packing list
  • Certificat d’origen
  • Qualsevol altra documentació específica requerida segons les regulacions del país importador

Procediments duaners d’importació a Espanya

Si Espanya és el país de destinació dels seus productes, vostè necessita entendre les normes i regulacions. El despatx de duanes a Espanya es classifica mitjançant el sistema harmonitzat. Els drets d’importació i els impostos es deuen als béns importats a Espanya fora de la UE, amb drets que van del 0 al 17%, amb un aranzel general d’al voltant del 4%. Els aliments, els tèxtils i el vestit poden experimentar algunes mesures de protecció que amb freqüència donen lloc a aranzels més elevats.

Hi ha molts documents requerits i aquests inclouen, però no es limiten a:

  • Poder per a la declaració d’importació
  • Declaració d’importació
  • Declaració de trànsit d’importació
  • Llesta d’inscripció per a l’entrada
  • Sol·licitud de llicència d’importació
  • Certificat d’inspecció

Els articles restringits inclouen totes les armes de foc i municions, pells animals, productes químics i drogues. Haurà de llegir acuradament el Reglament Duaner per a obtenir informació precisa i actualitzada sobre les mercaderies prohibides o restringides a Espanya. També pot posar-se en contacte amb el Servei de Duanes d’Espanya o consultar la pàgina específica d’un proveïdor internacional.

Els mètodes de pagament dels drets de duana són en efectiu en euros, per xec, o transferència bancària. Les condicions de pagament també poden oferir-se a través de cobraments o crèdits duaners.

Com agilitar el procés duaner

El temps de despatx de duanes serà més ràpid si s’assegura que el seu enviament estigui correctament carregat. Quan això no es fa correctament poden produir-se retards amb cerques i exàmens. Han de seguir-se directrius sobre els contenidors, inclosa una adequada estiba i utilització de l’espai, per a garantir un pas sense dificultats.

Si les autoritats duaneres tenen preguntes, la durada pot ampliar-se a partir dels seients duaners en línia que triguin tan sols 24 hores, fins a uns pocs dies o fins i tot setmanes en el cas de qüestions complexes.

Sempre hi ha molta documentació involucrada en enviaments internacionals i tot ha de ser precís i complet. Necessitarà proporcionar informació comercial, inventaris i valor de càrrega.

Les regles, regulacions i lleis difereixen d’un país a un altre, per la qual cosa pot resultar extremadament útil comptar amb un especialista -un agent de duanes o un transportista- que el guiï a través del procés.

Trobar un agent de duanes

Els transitaris tenen accés a agents de duanes autoritzats a tot el món, i permetre’ls que s’encarreguin del despatx de duanes és l’opció més senzilla. Els agents de duanes t’ajudaran amb:

  • Verificar si estàs complint amb les regulacions duaneres
  • Manejar la documentació en el teu nom
  • Evitar problemes de transport en relació amb els acords comercials
  • Informar-te si les mercaderies no són segures per a l’enviament
  • Reduir els possibles riscos que puguin comportar

El seu agent de duanes també podrà mantenir-li al dia sobre l’estatut del seu despatx de duana i comunicar-li immediatament si hi ha retards. També pot rastrejar la seva càrrega mitjançant serveis en línia prestats.

Cost del despatx de duana

Els agents de duanes cobraran preus diferents segons la gamma de serveis que prestin. Si estàs usant un transitari amb un agent de duanes com a part del servei d’importació, el teu preu reflectirà els elements de duana.

Les taxes es basaran en els productes importats juntament amb el seu punt d’origen i valor. El seu cost inclourà normalment:

  • Una taxa fixa per a cobrir la taxa de despatx de duana
  • Costos de lliurament
  • Taxes d’inspecció
  • Honoraris

En general, els costos totals de despatx de duanes se situen entre el 20 i el 30% del valor de l’enviament.