Transporte maritimo de mercancias

Què és el transport marítim de mercaderies? Això es refereix a una manera de transport en el qual la càrrega es trasllada a través de rutes marítimes. El 90% del comerç mundial es realitza a través del transport marítim internacional.

La importació i exportació de béns mitjançant el transport marítim internacional garanteix el manteniment mundial i permet el moviment de gas, líquids i altres productes perillosos. Si la seva empresa necessita transportar grans quantitats sense terminis immediats, aquesta opció d’enviament pot ser la que triï.

Abans de prendre la seva decisió, haurà de tenir en compte el volum de la seva càrrega, el temps de lliurament, les despeses de transport i la durabilitat dels béns que es transportaran. Vegi aquí els avantatges i desavantatges del transport marítim de mercaderies…

Avantatges del transport marítim internacional de mercaderies

Els avantatges del transport marítim de mercaderies inclouen:

  • El cost, que és més assequible en comparació amb el transport ferroviari, per carretera o aeri amb menys despeses de manteniment.
  • És la millor manera de transportar mercaderies voluminoses – els articles pesats es poden moure amb facilitat ja que els vaixells són aptes per a transportar maquinària i peces industrials inacceptables per al transport aeri de mercaderies
  • L’ecologia: el consum de menys combustible fa que el transport marítim sigui preferible per a moltes organitzacions a mesura que la reducció de la petjada de carboni cobra cada vegada més importància.
  • Garanties de seguretat: a mesura que augmenta la seguretat marítima i es construeixen contenidors per a segellar-los i tancar-los durant el viatge, es redueix considerablement la pèrdua de càrrega.
  • Els contactes en matèria de comerç exterior: connectar els mercats comercials mundials és una part essencial del transport marítim.
  • Flexibilitat: els enviaments més petits poden organitzar-se en un grup amb altres càrregues, i els carregaments a granel s’instal·len en contenidors individuals.

Desavantatges del transport marítim de mercaderies

El principal inconvenient és el temps que es triga a transportar la càrrega d’un lloc a un altre. Pot portar setmanes aconseguir que els béns es lliurin a la seva destinació final. Les demores i les obstruccions en el viatge poden ser causades per condicions meteorològiques adverses, la qual cosa pot resultar en possibles danys en el seu enviament. I les tarifes bàsiques de noli poden alterar-se a causa dels recàrrecs de combustible i divises.

És possible que no pugui realitzar un seguiment del seu enviament, especialment si és necessari canviar les rutes i els horaris. Hauràs de pagar impostos i drets portuaris i tenir en compte que els ports marítims adequats no estan disponibles en algunes parts del món – o no són prou grans com perquè els vaixells siguin més grans. Aquesta falta d’instal·lacions pot obstaculitzar enormement el lliurament fiable.

Si el seu enviament viatja a través de territoris relativament inexplorats hi ha una petita possibilitat d’incursió per part de pirates. Encara que es tracta d’un fet poc freqüent, ha de considerar-se que perdre tot l’enviament pot ser devastador per al seu negoci.

Per a arribar al seu destí final, la seva càrrega també haurà de carregar-se en un altre mitjà de transport terrestre.

Tipus de transport marítim

Bàsicament hi ha dos tipus de transport marítim:

  • Càrrega de contenidor completa – L’enviament complet es transportarà dins del contenidor i serà propietat d’una persona. En aquest cas, les despeses d’enviament es calcularan i cobraran a una tarifa fixa per contenidor complet.
  • Agrupatge – En els casos en què no hi hagi suficients mercaderies per a omplir tot un contenidor, es compartirà amb altres parts. Aquí es cobra als carregadors per metre cúbic seguint acords amb un consolidador que tractarà d’acomodar les mercaderies.

Tipus de transport marítim de mercaderies

Existeixen diversos tipus de transport marítim que ofereixen les empreses de transport marítim, entre els quals s’inclouen:

  • Vaixells de càrrega – de grandària i amb grans ratllats hidràulics que cobreixen el celler. A vegades aquests vaixells tenen compartiments refrigerats especials per a emmagatzemar articles peribles.
  • Contenidor: amb contenidors de 20-40 peus de llarg que poden carregar-se i descarregar-se fàcilment dins i fora del vaixell per al seu transport final per carretera o ferrocarril.
  • Portadores a granel: utilitzades normalment per a transportar xips de fusta, grans i altres materials que s’aboquen directament en el celler.
  • Vaixells refrigerats – aquests vaixells s’utilitzen per a transportar productes peribles que necessiten transport controlat per la temperatura, com a carn, peix i productes lactis.
  • Vaixells de càrrega i volta: vaixells de càrrega dissenyats per a transportar càrregues amb rodes, com a vehicles, equipats amb rampes integrades per a conduir directament sobre i fora del vaixell.
  • Tankers: utilitzats habitualment per a transportar petroli o altres tipus de líquids o gasos.
  • Barges: els vaixells contenidors de càrrega sovint remolcaran vessants darrere d’ells per a augmentar l’espai d’emmagatzematge.

Un terme de transport amb el qual pot ser necessari estar familiaritzat:

Sistema de manifest automàtic

És un terme usat dins del transport marítim internacional -el 150 AMS de transport marítim de mercaderies va ser creat per les duanes estatunidenques per a reunir informació sobre el transport marítim. Això inclou detalls sobre la càrrega, els temps de sortida i arribada previstos, i la informació sobre el desembarqui entre el vaixell i el transportista ferroviari. Per a un glossari complet de termes d’enviament, cerca en línia i descàrrega, segons sigui necessari.