Si dirigeix un negoci on ven productes en línia, sap que implica un cicle interminable de compliment i lliurament de comandes. Però sovint, un lliurament oportú pot significar una sòlida reputació comercial, així com experiències positives per als clients.
Amb això en ment, assegureu-vos que els béns i serveis es lliurin a temps. Però com s’assegura que els enviaments s’entreguin a temps i en bones condicions? A més, com pot reduir el temps de lliurament la logística?
En aquest article, explorem les respostes a aquestes preguntes per donar-li un desglossament de com pot fer que els seus processos siguin més eficients.
Però primer, fem una ullada a que es el temps de lliurament i per què és important.
Quin és el termini de lliurament a l’enviament?
Quan parlem de terminis d’enviament o lliurament, ens referim al període entre el moment en què un client fa una comanda i el moment en què aquest client rep la mercaderia a les mans. En l’àmbit de la logística, el temps de lliurament pot incloure tots els processos involucrats per garantir un lliurament precís, inclosa la preparació, l’enviament, el processament, la manipulació i el lliurament.
La importància dels terminis de lliurament
Ja al·ludim al fet que els temps de lliurament ràpids equivalen a una experiència positiva del client. Però a més d’això, pot resultar en lleialtat del client, compres addicionals, millores en els seus resultats i màrqueting de boca en boca sobre el seu negoci o la qualitat dels seus productes i esforços de compliment.
Per descomptat, hi ha desafiaments per garantir que els seus terminis de lliurament es mantinguin al mínim. Especialment durant les temporades altes. Exemples de problemes que pot enfrontar inclouen tarifes volàtils de transport aeri i marítim, càrrega rodada, escassetat de capacitat de contenidors, retards en camions i fins i tot un robatori més gran d’automòbils.
Com millorar el lliurament a temps als clients
Es pregunta com es pot reduir el termini de lliurament? Hi ha algunes solucions possibles que pot considerar. Alguns d’aquests inclouen els següents:
● Contractes de lliurament amb els proveïdors: aquesta és una excel·lent manera de garantir que hi hagi expectatives clares de les dues parts i que hi hagi passos involucrats en cas de retards per garantir que hi hagi una resolució adequada de la situació.
● Mantingueu la vostra cadena de subministrament el més simple possible: com més simple sigui la vostra cadena de subministrament, menys actors involucrats i com més curta sigui la cadena des de la comanda fins al lliurament, més grans seran les vostres possibilitats d’enviar aquest paquet el més ràpid possible.
● Consolideu els vostres proveïdors: si treballeu amb diversos proveïdors, considereu agilitzar aquest procés i treballeu amb un grapat o un o dos només. Trieu els proveïdors més fiables per a la feina i deixeu que ells manegin la feina. Això pot ajudar a prevenir molts errors, ja que la manca de comunicació és un desafiament com més parts estiguin involucrades en el procés.
● Establiu fluxos de treball de lliurament professionals: Prioriceu els enviaments urgents i gestioneu-los primer. Si el vostre equip coneix els vostres processos i els segueix, es minimitzaran les possibilitats d’un retard en el lliurament.
● Automaticeu el més possible els vostres processos: ja sigui que utilitzeu una aplicació dedicada al conductor per monitoritzar les condicions de la carretera o del vehicle o utilitzeu un altre programari per agilitzar el vostre procés de compliment de comandes, l’automatització és una excel·lent manera de minimitzar els errors.
● Utilitzeu el temps i l’espai sàviament: tracteu d’implementar majors nivells de flexibilitat en el processament de les vostres comandes. Si el conductor pot lliurar dos paquets duna sola vegada en lloc d’un, això està aportant una major eficiència en el seu procés. Intenteu el mateix amb la gestió de l’espai, especialment si utilitzeu magatzems.
Per descomptat, aquests són només alguns dels consells que pot seguir per tenir processos més àgils i eficients. Altres inclouen:
- Planificació anticipada
- Augmentar els seus recursos durant els períodes pic
- Tenint en compte totes les opcions d’enviament
- Gestioneu les expectatives dels vostres clients a través d’una comunicació clara, i
- És imperatiu que obtingueu una assegurança d’enviament en cas que alguna cosa surti malament.
L’enviament a temps cada cop us donarà una reputació de servei al client i experiència de qualitat. Això és inavaluable a l’entorn empresarial competitiu d’avui, on cada minut costa diners i cada client es pot perdre en un obrir i tancar d’ulls. Per assegurar-se satisfer totes les expectatives dels seus clients, ha de lliurar segons el programat. I si esteu treballant o enviant enviaments internacionals des d’Espanya, llavors heu de triar un servei de missatgeria internacional altament fiable a Barcelona. Per sort, a DRG Solutions li podem ajudar amb qualsevol servei de missatgeria internacional des de Barcelona. Tot el que ha de fer és posar-se en contacte amb nosaltres!